fredag 30 mars 2012

Ny cykel!

"-Jag har fått en cykel, jag har fått en cykel!" Denna ramsa sjöng Felicia avigt och rätt idag i affären samtidigt som hon strålade av lycka.

Den senaste tiden har hon tittat längtansfullt efter Sebastian när han har hoppat upp på sin cykel och trampat iväg och det stående svaret på vad hon önskar sig när hon fyller år har varit;  en cykel.

Att vänta ända tills maj och födelsedagen kändes lite väl länge så efter ett samtal med gammelmorfar Hugo och ett beslut om en present i förtid, så körde vi idag inom cykelaffären och fick en rosa liten goding med oss hem. Därefter blev det både en och två cykelturer under dagens lopp. Det blev kanske inte så mycket tramp för Felicias del men hon har i alla fall lärt sig att styra idag så imorgon får vi gå mer in på trampteknik.

Om det har varit en stor sak för Felicia att få sin första riktiga cykel så är det minst lika stort för mig då jag idag för första gången på fem år har gått på långpromenad med barnen UTAN barnvagn. Det är både fantastiskt och definitivt på samma gång. Det är bara att inse att mina barn inte är bebissmå längre utan börjar bli stora.

Inga kommentarer: