tisdag 20 mars 2012

Mitt i allt

När allt virvlar runt omkring en och man står mitt i kaoset försöker skapa ordning så är det förbaskat skönt att kunna trycka på paus-knappen, stiga ut ur bilden och vara i stallet.

När jag är hos Aladdin så är det fullt fokus på honom och ridningen i sig. Då går inte min hjärna på högvarv och tänker fram och tillbaka på mail som måste skickas och besvaras, uppsatser som måste bearbetas och rättas och alla andra uppgifter som måste ordnas så här mitt i terminen. Då är det bara här och nu som gäller och det är då jag tankar upp nog med energi för att stadigt kunna stå kvar med fötterna på jorden och se en ordning i det virvlande kaoset.


"En häst är gestaltningen av folks drömmar om sig själva - starka, kraftfulla, vackra - och den har förmågan att ge oss en flykt från vår jordiska existens."
Pam Brown




Inga kommentarer: