måndag 5 mars 2012

Fullt upp som vanligt

Det har varit lite tyst här på bloggen ett par dagar men det innebär ju inte att det inte händer så mycket här hemma, snarare tvärtom. Just nu är jag inne i den där helvetiska perioden med nationella prov, omdömesskrivning och antågande utvecklingssamtal och tillvaron handlar för tillfället om att hålla sig ovanför vattenytan. Men men så är det med mitt yrke och det är ju en av tjusningarna också att det går upp och ner.

När jag inte sliter med jobbet så njuter jag av att varje dag blir ett par minuter ljusare och våren närmar sig. Just nu drömmer jag mig bort till påskliljor, varma vindar och knickers. Jag och farmor brukar ju köra stenhårt på att i april då göms långbyxorna undan och fram tas kjol eller just knickers. Snart är vi där och det ska bli riktigt härligt.

På hästfronten så är Aladdin på gång igen och efter sin lilla minisemester verkar han vara pigg och kry igen och idag travade jag lite för första gången sen förra onsdagen. Aladdin förstod dock inte varför han bara fick trava när han hellre hade velat sträcka ut i galopp. Nu är siktet inställt på Vinslövs tävling den 30 mars och då ska jag passa på att inviga mitt nya tävlingsschabrak från Z-täcket.

Med just längtan efter sol och värme kommer här två bilden från i lördags då vi var ute i Norjeboke. Solen visade sig verkligen från sin bästa sida, men vindarna var mer åt det isiga hållet än åt det våriga.


Inga kommentarer: