torsdag 23 augusti 2012

De valde mig!!!

Igår när jag satt på konferens på jobbet så ringde det i min mobil två gånger på rad på ett för mig okänt nummer. Tredje gången gillt så ursäktade jag mig och gick ut ur rummet och svarade i telefonen. Samtalet visade sig komma ifrån Sanna Cederlöf som arbetar på Kappahls showroom och dessutom driver deras modeblogg:  http://www.kappahl.com/corp/Modeblogg/Oversikt/

Min första tanke var att hon ringde för att varsko mig om att jag tyvärr inte var den de sökte men döm om min förvåning när hon istället säger: " -Jag har fått äran att ringa och meddela at du är vår nya XLNT-modell. Stort grattis till vinsten!"

Någonstans där mitt i så kände jag bara hur det sviktade i benen och hela jag fylldes av en euforisk känsla i  kroppen. Det blev en hel del glädjerop innan jag lyckades sansa mig och lyssna vidare på vad hon hade att säga. Jag fick information om att allt var hemligt tills imorgon (läs idag) då en av mina nya bilder samt motiveringen skulle publiceras på hemsidan. Jag fick så klart meddela mina nära och kära och kollegorna fick naturligtvis veta det direkt då jag kom in till konferensen med ett fånigt leende på läpparna och händer som skakade.

Jag kan säga att en konferens har nog aldrig känts så lång som den gjorde igår och det var svårt att samla tankarna och fokusera på jobbet. Direkt när konferensen var slut ringde jag upp min kära kära farmor och berättade om nyheten och hon blev alldeles till sig.Väl hemma möttes jag upp av röda rosor från älskade Björn och barnen och det blev kramar och ännu mer glädjerop. Jag själv förstod inte riktigt omfånget av vinsten men imorse var det precis som att något föll på plats när min gulliga kollega sträckte över en present med fantastiskt goda tomater och ett underbart skrivet kort och efter att ha pratat med Cederlöf än en gång så förstod jag att det verkligen var sant. Det är verkligen jag som har fått äran att bli Kappahls XLNT-modell 2012-2013.

Här är länken till bilden och motiveringen!

Jisses vad glad jag är och vad spännande detta ska bli :D


 

1 kommentar:

Anonym sa...

Meen guud vad roligt Terese! Grattis till vinsten och det är du väl värd =) Spännande!
kram Malin