fredag 24 augusti 2012

Gratulationer, sköldpaddsläge och tårar

Bild från i våras
Oj vad många gratulationer jag har fått av alla nära och kära. Tack än en gång alla ni för de fina orden, det värmer verkligen och för varje dag som går så börjar det mer och mer falla på plats att jag ska åka upp till Stockholm nästa fredag och fotas för Kappahl. Åh vad roligt och spännande det ska bli.

Med alla lyckokänslor i kroppen red jag och Aladdin ner igår för att träna dressyr och genrepa inför lördagens tävling. Som alltid så gjorde lydiga Aladdin precis vad han skulle men i det där "sköldpaddsläget" som ni vet finns på gamla gräsklippare. Oj vad sakta det gick i öppnorna och det kändes lite segdraget överallt. Men men nu är det bara till att ladda om inför lördagen, öka fodergivan och sen hoppas på att det finns lite mer tryck i honom på lördag. Roligt ska det bli i alla fall!

På väg hem från stallet så loggade jag in på facebook och såg att min älskade man hade skrivit ett inlägg till mig. Han är verkligen ingen regelbunden facebookare och skriver väldigt sällan något där inne. Just denna gång så hade han dock satt ord på sina känslor och mina tårar rann när jag läste det:

"Till dig min älskling,min livskamrat, mitt allt.
Detta är du värd, du har alltid kämpat, alltid sett till så det vi tagit oss för blivit bra, planerat fixat och donat.
Många säger tur, men jag vet att du slitit mer än många !!
Detta är din stund !!! Du har förtjänat denna stund!! Njut av denna stund!!
Du behöver inte vara superödmjuk nu , du får va ego.

Jag älskar dig av hela mitt hjärta Terese, du är mitt allt.
O jag är så stolt över dig min vackra fina äskling!!

För alltid / Din Björn"


Orden räcker inte till för att förklara vad jag känner när jag läser detta. Glädje, lycka, tårar ja så mycket ryms i inlägget och det känns fantastiskt att veta att jag har min älskade man och livskamrat vid min sida. För alltid du och jag.


Inga kommentarer: