fredag 3 augusti 2012

Semestertripp till Göteborg och Borås

ååååI onsdags packade vi in oss i bilen och körde tillsammans med svärföräldrarna och svägerskan plus gudsonen till Göteborg. Siktet var inställt på Liseberg och som övernattningsställe hade svärfar bokat rum på fina Gothia Tower. Med denna utsikt från trettonde våningen kunde man inte annat än njuta av vyn.
Det var flera år sedan jag var på Liseberg och jag älskar verkligen karuseller och berg- och dalbanor. Som tur var så fick jag ju åka av mig lite när jag var på Tivoli i Köpenhamn med klassen så denna gång njöt jag av att åka barnkarusellerna tillsammans med barnen. Som tur är så verkar det som att Sebastian är lika karuselltokig som jag är och nu vågade han t.o.m. åka FlumeRidern två gånger. Även Felicia njöt av karusellerna; trumkarusellen, kaninlandet och drakbåtarna var klara favoriter.

Efter en god natts sömn på hotellet och en fantastisk frukostbuffé där vi alla åt så vi nästan storknade körde vi vidare mot Borås Djurpark. En djurpark som jag har hört mycket gott om.

(Hästskötaren har gett sin tillåtelse till publiceringen av bilden)
Efter besöket var vi alla i sällskapet supernöjda. Mycket vacker natur, massor av fina djur och framför allt känslan av att man kom nära djuren gjorde besöket till en upplevelse och jag kan varmt rekommendera denna fina djurpark. Vi stod länge och tittade på de respektingivande lejonen men när lejonhannen började bli lite väl kärvänlig med den ena lejonhonan var det dags att gå vidare till tigrarna, Felicias favoriter. Jag tyckte savannen var en upplevelse då både girafferna och elefanterna betade längs med vägen där vi gick. Att stå så nära en giraff är mycket imponerande.

Aningen slitna i ben och fötter hoppade vi in i bilen och körde vidare mot den sista destinationen innan hemfärden; Gekås i Ullared. Jisses vad stort det är och efter två timmar kunde jag bara konstatera att jag utan problem hade kunnat smälla 10 000:- hur enkelt som helst
. Nu var budgeten rejält mycket mindre och det blev "bara" lite leksaker till barnen, en del ridgrejer samt lite allt möjligt till hemmet.

Klockan 20:00 igår hoppade vi för sista gången på denna semestertripp in i bilen och körde hemåt. Nöjda, trötta och väldigt glada efter en fantastiskt rolig semestertripp.

Inga kommentarer: