fredag 31 augusti 2012

Glammig dag!

05:18 rullade tåget ut från Vinslövs perrong och jag och Maria påbörjade vår färd mot huvudstaden och dagens äventyr. 4 1/2 timme senare var vi framme och efter lite temporär förvirring hittade vi den förbeställda taxin. Taxin tog oss till Luthens gränd där fotografen och hans studio låg. I studion mötte Sanna Cederlöf upp oss tillsammans med stylisten, fotografen, projektledaren från Bonniers och pressansvarige. Jag fick ett fantastiskt mottagande och det var med fjärilar i magen och en fantastisk känsla i kroppen som jag satte mig vid sminkbordet och lät den duktiga stylisten fixa mig.

Efter en timme var hon nöjd och det var dags att ta på första outfiten och bli fotad. Till en början var jag lite spänd när det skulle fotas men det lättade allt eftersom och fotografen var fantastisk liksom alla människor runt omkring. Ytterligare två klädbyten hann vi med innan vi var klara och efter att ha sett bilderna så måste jag säga att jag känner mig riktigt stolt. Kläderna från XLNT:s nya sortiment var fantastiskt snygga och jag blev verkligen såld på allt jag bar.

Bilderna som togs idag kommer att publiceras i nästa nummer av Amelia, nr 22 som utkommer den 13 september. Spännande och förväntansfullt.

Efter en god lunch på Rigoletto tog vi oss till Amelias redaktion där Åsa Lundegård, chefredaktör på Amelia, mötte upp oss och gav oss en privat visning av redaktionen. Det var otroligt intressant och roligt att se och träffa alla som arbetar med tidningen. Jag hoppas verkligen att jag får göra något mer jobb i samarbete med Amelia. Efter en god fika på redaktionen kom Sanna Cederlöf också upp och överräckte tre shoppingbagar med gåvor från Kappahl och MakeUpStore till mig och Maria. Vi fick dessutom vars en påse från Amelia med flertalet tidningar och magasin.


Efter en overklig, fantastisk och otroligt glammig dag pustar nu jag och Maria ut på hotell Claridge Collection Tapto. Som en sista ljuvlig överraskning idag så hade min älskade man sett till att en otroligt romantisk och fin blomsterbukett och ett mycket gott Rosévin väntade på oss inne på hotellrummet. Min älskade man, det finns ingen bättre i hela världen.

Just nu far tankarna omkring i huvudet och det har varit en helt fantastisk dag. Jag vet att jag talar för både mig och Maria när jag skriver att vi har haft det så otroligt roligt idag och träffat så många underbara människor. Jag ser verkligen fram emot Kappahl Photo Shoot som ska göras i oktober.

1 kommentar:

ansj sa...

Alltså detta är så sjukt häftigt att jag inte riktigt fattar det! ;D Supersnygg är du, ska bli spännande att se de "riktiga" bilderna sen =D

Jag följer gärna med på lördag! Vad är väl ett SM i dressyr mot att du och Aladdin startar Regionalt!?! ;)