onsdag 8 augusti 2012

För 16 år sedan

För 16 år sedan på dagen blev jag och min älskade man tillsammans. Då var jag 14 år, odödlig och kaxig som tusan. Han var 16 år och en av byns tuffingar. Nu är jag 30 år och det där med odödlighet var nog inte riktigt sant, men kaxig är jag fortfarande, ibland. Björn är snart 32 och fortfarande tuff när det gäller men framförallt den person som gör mig glad, lycklig och hel. Att han sedan också är världens mest omtänksamma person och en fantastisk pappa gör mig ännu lyckligare.

Just i denna stund sitter vi i biomörkret och njuter av "The dark knight rises" samtidigt som vi håller handen och smyghånglar lite. Eller nja, vi håller nog handen en liten stund sen blir det bara obekvämt och svettigt och det där hånglet blir nog bara en puss innan vi båda dyker ner i popcornskålen. När man fyllt 30 blir liksom det där offentliga hånglet som man höll på med i tid och otid när man var 15 - 16 lite obekvämt och har man nu betalt för att se på bio så är det det man gör och inget annat.

Även om det inte blir något vidare hångel i biomörkret ikväll älskling så vill jag bara att du ska veta att jag älskar dig så mycket och vill dela resten av mitt liv med dig. Orkar du med mig ett par år till?

Inga kommentarer: