torsdag 27 september 2012

Enkla byten

Regnet stod som spö i backen när jag och Aladdin skrittade ner till ridhuset och dressyrträningen. Min motivation var allt annat än på topp men Aladdin skrittade på med bra energi och när det var dags för att trava genom skogen bjöd han på och travade som bara den.

Då min träningskamrat E. ska tävla på lördag och rida LA:3 och LA:4 så red vi olika delar ur programmet och Aladdin kändes riktigt fin särskilt i galopparbetet. Som alltid så har vi svårt för de enkla bytena och det blir gärna tvärstopp när vi ska bryta av till skritt alternativt att det blir en 4-5 travsteg innan jag får ner honom i skritt. Efter några halvtaskiga försök fick vi till ett par enkla byten som kändes klart godkända och med bibehållen energi ända in i avsaktningen. Dessutom lyckades vi med uppridning på medellinjen, halt, ryggning och sedan galoppfattning. Det är inte så att vi inte har klarat den tidigare men nu lyckades vi hålla oss tämligen raka hela vägen genom att alla moment, något som har varit väldigt svårt för oss.

Jämfört med förra träningen så kändes det mycket stabilare idag och jag och Aladdin samarbetade betydligt bättre. Förhoppningsvis kan vi bli ännu snäppet vassare och höja oss ett hack till inför årets klubbmästarskap i dressyr som går nu i höst vid tre tillfällen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Till salu? :)