måndag 3 september 2012

Uppladdning

Efter de fina resultaten i Hässleholm för två veckor sedan laddar nu jag och Aladdin om inför lördagen då vi ska rida på min hemmaplan här i Vinslöv. Det blir återigen en LB:1 och LA:1, nu med regional status.

Igår tog jag och Aladdin en tur i Galgbacken och jag var noga med att variera både tempo och ställning hela rundan. Speciellt att ställa ordentligt till vänster var något jag särskilt jobbade med. Imorgon blir det ett lösgörande och stärkande pass i ridhuset samt en del galopparbete med fokus på att ha en ordentlig och gneomarbetad galopp. På torsdag blir det som vanligt träning för Helen och sedan hoppas jag han är fit for fight på lördag. Hoppas det fina vädret håller i sig så vi kan ta lite fina bilder nu innan det är dags för inomhussäsong.

Inga kommentarer: