lördag 15 september 2012

Gymnasista och fashionista

Igår följde jag och Tuva med Sebastian på hans fotbollsträning och jag blev verkligen överraskad över hur hela laget har växt till sig och förbättrats över sommaren. Det verkar som att alla killar har växt i sina långa ben och armar och därmed också fått bättre kroppskontroll. Sebastian som, innan sommarlovet, mest avvaktade och sprang runt på planen utan boll har också utvecklats oerhört mycket. Nu vågar han ta initiativ till att dribbla bollen fram till målen och allt mer söka efter lägen att skjuta. Snart kommer nog passningsspelet också igång, de har ju trots allt bara tränat i 1 termin.

Även Felicia har tjatat om en aktivitet precis som storebror och sedan några veckor tilbaka så är lördagar klockan 9:30-10:30 en helig tid för henne. Då går hon på gymnastik nere i idrottsbyggnaden och hon älskar det.





Idag var det min tur att få åka med henne, titta och hjälpa till där det behövs. Efter lite uppvärmning så hjälptes alla åt att bygga upp en bana av olika redskap som barnen sedan skulle ta sig runt. Allt i från kullerbyttor, hopp, balans mm. ingick i banan.  Jag som aldrig har haft redskapsgymnastik som personlig favoritövning blev faktiskt lite sugen på att ta mig runt också. Nästa gång får jag kanske fråga ledarna om de kan tänka sig att ha en vuxengrupp mellan 10:30-11:30 ;)

Som avslutning blev det mys till lugn musik och precis som vanligt så fälldes det lite tårar när gymnastiken var slut. "-Jag vill vara här hela dagen!" är Felicias standardreplik.

Efter lite lunch hemma så åkte jag och barnen in till stan för att shoppa lite. Båda två har tagit ett jättekliv från 122-128 till 134-140 respektive från 98-104 till 110-116 och igår när jag rensade garderoberna så var det väldigt mycket som var urväxt. Nu blev det bl.a. byxor och tre par tröjor till Sebastian och tunika och trosor till Felicia. I min egen shoppningkasse blev det bara ett enda plagg, men vilket plagg sen! En ny kappa från Kappahl som jag är hopplöst förälskad i. Den sitter helt perfekt och är gudomligt skön. Nu blir det till att hänga in sommarjackan för denna säsong och istället gosa ner sig i denna ljuvliga skapelse.




Inga kommentarer: