onsdag 19 september 2012

Pass i ridhuset

För att inte förvärra min förbaskade förkylning blev det igår en tämligen lugn tur i Galgbacken för mig och Aladdin. Idag har jag känt mig aningen piggare så jag vågade drista mig till att rida ett lösgörande pass i ridhuset. Aladdin sprang mest runt och var okoncentrerad och tittade på allt annat än vad han skulle. Efter lite irritation från min sida skärpte han dock till sig och gick bättre men fortfarande var han inte helt loss.  Mycket tempoväxlingar, ställning och böjning i både trav och galopp blev dagens arbete. Förhoppningsvis är han mjukare och mer loss imorgon på träningen. Sedan är det dags att tagga till inför söndagens tävling i Eslöv.

Svettig blev han också idag men det tror jag beror mest på björnpälsen som han har satt. På två veckor har han gått från härlig rödbrun färg till helt vanlig brun men nästa vecka blir det rakning och då brukar han få lite mer gulbrun färg istället.

aningen mörkare brun (höst)

klippt (vinter/vår)


Härlig rödbrun färg (sommar)

Inga kommentarer: