tisdag 25 september 2012

Med pärlor på mina lurar

De senaste veckorna har jag lyckats med bedriften att slarva bort mina hörlurar fem gånger. Som tur är har de uppstått igen på ett närmast mirakulöst sätt och alltid hittat tillbaka till mig, men nu vågar jag snart inte hoppas på fler sådana under. Så hur göra för att inte slarva bort dem då?

Utan att finna något eget bra svar på frågan ovan så hade jag turen att en dag på jobbet se en av mina elevers hörlurar, egenhändigt pimpade med pärlor i regnbågens alla färger. Verkligen iögonfallande och helt omöjliga att slarva bort. Då jag har två egna barn som är otroligt duktiga på att pärla och pyssla så ställde de mycket gärna upp och hjälpte mig att fixa mina lurar.

35 minuter och X antal pärlor senare blev resultatet så här:
Snyggt eller hur! Jag är störtnöjd och nu blir jag minsann inte av med dem i första taget.

I lurarna då?
Jo, just nu går Emeli Sandes låt "Read all about me" varm, fantastisk röst och fantastiskt vacker sång som jag inte kan få nog av.
 

Inga kommentarer: