fredag 30 december 2011

Avslappnad ridtur

Imorse begav jag mig av till stallet för lite efterlängtat hästmys och fina Aladdin mötte mig i hagen. Med lite morotsmutor så var han väldigt positivt inställd på att hänga med in i stallet och bli ryktad. Någon dag måste jag ta tag i och tvätta hans svans. Inte ens Firefoxs Glansspray lyckas få den mjuk och glansig längre så den är verkligen i behov av en ordentlig tvätt.

Dagens ridtur blev ganska avslappnad då jag inte är helt 100 återställd och lite förkyld fortfarande.Vi arbetade en hel del i skritt med att flytta sidvärtes samt öppnor och slutor. I traven blev det bara fokus på form och påskjut och i galoppen lät jag bara honom rulla på utan några större krav. En alldeles lagom avslappnad tur i vårlikt väder. Vem kan tro på att det är den 29 december och 6 plusgrader ute?

Imorgon bitti står valet mellan en långtur i Magle eller lite lösgörande arbete på utebanorna på klubben. Vi får se vad vi känner för imorgon. 

Inga kommentarer: