måndag 19 december 2011

Tanthoppning

Efter två veckors skogstur känner jag mig lite mättad på Galgbacken så idag blev det en tur ner till ridhuset tillsammans med E och Billy. Väl där nere mötte M. upp oss. Efter lite framridning och check i alla gångarterna så blev jag lite sugen på att skutta lite. M. var snäll och byggde upp ett litet hinder på diagonalen. En annan tjej på en ponny hoppade ett litet sockerbitshinder på volten så det ockuperade vi så fort hon var klar.

Så fort Aladdin såg hindret spetsade han öronen och bjöd som tusan. Vi hoppade ett par gånger från båda hållen och bad minsann M. att höja lite också. Den lilla hoppdjävulen fanns visst kvar långt där inne och det var riktigt roligt.

Även Billy så sugen ut på hindrena så E. hoppade av och M. lät honom hoppa ett par gånger och även han tyckte att det var hur kul som helst.

Att skutta så här kravlöst är faktiskt hur roligt som helst och det gör jag gärna lite då och då. Det är kul att känna sig lite modig då och då när man hoppar 70- 80 cm. Sen får det räckam blir det högre så blir jag lite mesig..

Bild från -08. Innan vi upptäckte det roliga med dressyr.

Inga kommentarer: