torsdag 22 december 2011

Nästan som julafton

Igår var det sista dagen innan jullovet och årets allra sista arbetsdag. Visst låter det fantastiskt! När man som jag arbetar på två olika arbetsplatser har jag ju turen att få dubbelt av allt julfirande med allt vad det innebär. Således blev dagen igår härligt fullspäckad med bara en massa roligheter.
Av bilden att döma så blev det nästan också som julafton för min del. Fina julklappar från båda arbetsplatserna. Härligt gullig julhälsningssten från min kära kollega som går på mammaledighet. En stor, välfylld och fantastiskt fin låda med allehanda godsaker från min underbara klass. Samt ett gott, fint rött vin som pris för min tredjeplats på Amaryllistävlingen på arbetsplats 1.

Amaryllistävlingen är ju en oerhört rolig tävling så här i juletider. Min kära kollega från arbetsplats 1 drog igång denna rolighet redan förra året och tävlingen går ut på att få så hög/lång Amaryllisstjälk som möjligt på tre veckor. I år lånade jag konceptet rakt av från henne och drog igång tävlingen på arbetsplats 2 och det blev ett väldigt uppskattat inslag. Vinnaren detta året på arbetsplats 1 uppnådde en längd på mäktiga 65 cm och på arbetsplats 2 vann var den vinnande stjälken 57 cm. Till höger på bilden ser ni min smäktande Amaryllis som knep åt sig tredjeplatsen. De övriga blommorna är min andra Amaryllis som har tjänstgjort på arbetsplats 2 samt en liten liten blomma som nog inte var av samma sort som de övriga... den blommade redan vid 5 cm längd.

Nu väntar en härlig ledighet och en stundande "riktig" julafton.  Jag ser mest fram emot att få se barnens reaktioner på julklapparna vi har fixat i samråd med tomten ;)



Inga kommentarer: